O koronatestiranje.com karti lokacija za testiranje na koronavirus u RH

Vlado Vince
4 min readAug 23, 2020

--

Posjetite koronatestiranje.com prije čitanja teksta!

Kako je počelo

Nakon što sam početkom kolovoza doputovao u Hrvatsku iz New Yorka, donedavnog centra svjetske pandemije, samoinicijativno sam se stavio u samoizolaciju. Planirao sam se testirati PCR testom nakon 10 dana izolacije te sam pretpostavio da ću relativno lako uspjeti potvrditi informacije o proceduri testiranja u Zagrebu. Nažalost, trebalo mi je gotovo 48 sati da dobijem odgovore na vrlo osnovne informacije: gdje se mogu testirati, koliko testiranje košta i kako ga mogu platiti, te mogu li na testiranje doći bez auta. Tokom dva dana nazvao sam najmanje desetak telefonskih brojeva, prepirao se s @koronavirus_hr službenim Twitter nalogom Vlade RH, te pregledao najmanje 50ak web stranica u potrazi za točnim informacijama.

Svoje iskustvo sam prenio u tekstu o testiranju na COVID u Zagrebu, i nakon negativnog nalaza izašao sam iz izolacije. Nažalost, u posljednjih par tjedana broj otkrivenih slučajeva zaraze u Hrvatskoj ruši sve rekorde, a mali testni kapaciteti naše zemlje konačno dobivaju pažnju. Međutim, čak niti u trenutnoj situaciji masovne psihoze, građani RH i dalje ne mogu lagano naći osnovne informacije o testiranju u svojoj zemlji. Na Službenoj stranici Vlade RH za pravodobne i točne informacije o koronavirusu 17.8.2020. je konačno objavljena lista “Svih testnih centara u Hrvatskoj”, koja je bila pozitivni korak u pravom smjeru.

Međutim, vrlo brzo je postalo očigledno da na službenoj listi fali čitav niz lokacija, a mnoge informacije su provjerljivo netočne. Nakon nekoliko (relativno uspješnih) pokušaja da krive podatke ispravim kroz poprilično bizarnu komunikaciju s @koronavirus_hr nalogom, odlučio sam da je najbolje da u ovoj situaciji vodim primjerom, umjesto da se svađam s community managerima Vlade RH na Twitteru. Tokom mjeseci boravka u izolaciji u New Yorku, u situaciji kad su taj grad i zemlju u potpunosti zanemarile državne i gradske vlasti, svjedočio sam nizu akcija društvene samopomoći (mutual aid), od dijeljenja i dostave hrane siromašnima do šivanja maski i sastavljanja bicikala za zdravstvene radnike. Sve su to primjeri situacija u kojima su državni sustavi u potpunosti zakazali (što ne smijemo zaboraviti!), ali su također i prilike da zajednice izgrade bolje i pravednije sustave.

koronatestiranje.com mapa

Stoga, sad kad sam se vratio u Hrvatsku, odlučio sam da ću svoje iskustvo u radu s tehnologijom i komunikacijama primijeniti u vrlo specifičnom kontekstu: moja bitka s vjetrenjačama se trenutno fokusira specifično na organizaciju jasnih i točnih informacija o PCR testiranju na COVID. Već dugo se niz osoba bavi analizom ključnih hrvatskih podataka o pandemiji, i taj rad je iznimno bitan, ali ja ću svoj projekt ograničiti na informacije koje su logistički bitne građanima kada pokušavaju planirati svoj život na dnevnoj bazi:

  • Da lagano saznate gdje se nalaze testni centri i kada rade
  • Ako se želite testirati bez uputnice, a ne znate gdje to možete
  • Ako želite kontaktirati testni centar, a nitko vam se ne javlja na telefon koji ste našli na službenoj stranici
  • Ako se nalazite u mjestu koje ne poznajete

Kako se informacije i procedure konstantno mijenjaju, ako uočite grešku ili znate nešto više, molim vas da ispunite formular za prijavu novih informacija.

Tehnička pozadina

Za više tehničkih detalja posjetite GitHub repository projekta.

Ovaj projekt se sastoji od dva dijela:

  • Vrlo jednostavne baze podataka u Google Sheets tablici koja je dostupna kao json feed
  • Web stranice s mapom koja se automatski ažurira kad se podaci u bazi podataka promjene

Podaci se upisuju u Google Sheet, a zatim se live json feed konvertira u geojson file pomoću shell skripte. Novi json file se commita u GitHub repository, na kojem se nalazi i čitava stranica (trenutno se sastoji isključivo od statičnog html indexa). Sama mapa koristi Umap servis koji je baziran na OpenStreetMapu i omogućava spajanje na geojson feedove. Mapa je zatim embeddana na web stranicu. I to je sve!

Kako se uključiti

Ja nisam web dizajner, a nisam ni programer. Tehnolog sam vrlo širokih interesa, tako da je ovaj projekt vrlo ograničen u svojoj tehnološkoj izvedbi. Također ne mogu osobno kontaktirati svaku instituciju, a informacije i procedure se svaki dan mijenjaju. Stoga, ako želite pomoći ovom projektu, bit ću neizmjerno zahvalan ako mi se želite pridružiti. Trenutno mi treba pomoć pri:

  • Poboljšanju (ili potpunoj reviziji) koda web stranice, pogotovo zbog ograničene responsivnosti na mobitelima
  • Provjeravanju i ažuriranju točnih informacija na gotovo dnevnoj bazi

Ako ste zainteresirani, pošaljite mi mail na vladimirvince at gmail.com, ili DM na Twitteru: @mejs

Poslat ću vam invite za projektni Slack, a u međuvremenu možete pogledati:

--

--